31 Temmuz 2010 Cumartesi

Anında Anı Dondurmak


Çekilen fotoğraflarımızı anında basan bir makina bir fotoğraf makinası Polaroid.


Hedef kitlesi belliydi iyidi kullanışlı farklıydı.Bir tarzı vardı bence.Hatırlarım bizde de vardı küçükken.Anneme pozlar verir sonra makinanın üzerine atalar,çıkan fotoğrafı alır koşarak sallardım hemen görebilmek için.

Fotoğraftaki renkler bir nostaljik hava verirdi bana ufak çizgileri minik defoları stilize edilmiş gibillerdi.Ben makinayı hep sahibi ile özdeşleştirdim.Aklımda bir eskiz yarattım insanları ve makinaları birbirine kattım.

Bir de Analog makinalar vardı.Geçen sene temel tasarım eğtimi alırken elimden düşmeyen bir zenit vardı.Yağmur,fırtına demeden çıkıp ne uğraşmıştık.Çektiğim fotoğrafları ilk baskıya verdiğimde birden yıllar öncesine gittim teknoloji ne kadar hızlı değişim göstermişti geçen sürede aman allahım.Analogların o gerçek renkleri inanılmazdır,muazzamdır.Fotoğrafı öğrenmek için fotoğrafın özüne inmek gerek.Tadı bambaşka.


Şimdilerde Polaroid Pogo var.Hemen edinmek gerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder